Кошик
1419 відгуків
При покупке 3 мотоблоков Мотор Сич  скидка до 1500 грн  супер скидка
+380 (96) 078-12-10
+380 (97) 236-98-43
+380 (97) 803-38-96
ЭлектроМотор
Кошик

Як включити трифазний електродвигун в розетку.

Як включити трифазний електродвигун в розетку.
Останнім часом, я став писати, якщо так можна висловитися, невеликі статті по електродвигунів. Теми статей щодня підкреслюю з життя, працюючи у відділі продажів компанії Електромотор, не маленька компанія України, щодня продає тисячі загальнопромислових Електродвигунів. Сподіваюся, читач пробачить мені пару слів реклами.
І ось, зовсім недавно, в кінці листопада 2009 року, до нас на фірму, звернувся клієнт, з Вищою електротехнічним освітою, який вважав себе просто асом у світі електротехніки. У себе в гаражі, він майстрував якийсь хитромудрий механізм, складовою частиною якого був електродвигун. Напруга в будинку 220 В. Зрозуміло. До нас на фірму клієнт звернувся з проханням поставити їжу електродвигун на два напруги 220\ 380 В. Я поспілкувавшись з покупцем, уточнив, навіщо йому двигун на 220 волт в господарстві. Намагався переконати купити однофазний електродвигун. Однак клієнт завжди правий, після невеликих переговорів, був проданий електродвигун на 220\380 Волт. І тут почалася епопея, з консультаціями. Місяць клієнт намагався запустити мотор за допомогою саморобних приладів, до складу яких входили конденсатори. Двигун не запускався, не дивлячись на наші рекомендації і підказки. Потім клієнт звинуватив нас, що двигун йому був проданий бракований. Проте, приїхавши на сервіс компанії Електромотор клієнт був здивований, що електродвигун відмінно працює. Але бачачи в очах клієнта якісь сумніви, ми замінили йому електродвигун, на новий. А механізм не запрацював.
Через два місяці, цього клієнта по голосу дізнавався будь-який працівник підприємства Електромотор, не залишилося людини на фірмі, який би не намагався роз'яснити, як включити трифазний електродвигун в однофазну мережу. Коханому клієнту і всім іншим нашим покупцям присвячена ця стаття: на тему вмикання трифазних двигунів в однофазну мережу без перемотування.
Трифазний асинхронний двигун може працювати від однофазної мережі як однофазний з пусковим елементом або як однофазний конденсаторний з постійно включеною робочої ємністю. Застосування двигуна як конденсаторного краще.

Рис. 1. Схеми включення в однофазну мережу трифазних двигунів з трьома висновками:
а — схема з пусковим опором, б, в — схеми з робочою ємністю
Якщо прийняти за 100% потужність трифазного двигуна, позначену на його щитку, то при однофазному включенні двигун може розвити 50-70% цієї потужності, а при використанні в якості конденсаторного — 70-85% і більше. Ще одна перевага конденсаторного двигуна полягає в тому, що відсутній спеціальний пусковий пристрій, що необхідно при однофазною схемою для відключення пускової обмотки після розгону двигуна.

Рис. 2. Схеми включення в однофазну мережу трифазних двигунів з шістьма висновками:
а — схема з пусковим опором, б, в — схеми з робочою ємністю
Схему включення на малюнках треба вибирати з урахуванням напруги мережі та номінальної напруги двигуна. Наприклад, при трьох виведених кінцях обмотки статора (рис. 1) двигун може бути використаний в мережі, напруга якої дорівнює номінальному напрузі двигуна.
При шести вивідних кінцях обмотки двигун має два номінальні напруги: 127/220 В, 220/380 В. Якщо напруга мережі дорівнює більшій номінальній напрузі двигуна, тобто Uc = 220 В при номінальній напрузі 127/220 В або UC = 380 В при номінальній напрузі 220/380 В і т. д., то треба користуватися схемами, наведеними на рис. 1, а, б. При напрузі мережі, що дорівнює меншому номінальній напрузі двигуна, слід застосовувати схему, показану на рис. 1, ст. У цьому випадку при однофазному включенні значно зменшується потужність двигуна, тому доцільно застосовувати схеми з робочою ємністю.
Робоча ємність СР (мкФ) для кожної схеми повинна мати певне значення і може бути підрахована, виходячи з напруги однофазної мережі Uc і номінального струму Іф у фазі трифазного двигуна: Ср=кІф/Uc де k — коефіцієнт, залежний від схеми включення. При частоті 50 Гц для схем на рис. 1, б 2, б можна прийняти k=2800; для схеми рис. 1, в — k=4800; для схеми рис. 2, в — k=1600.
Напруга на конденсаторі Uk також залежить від схеми включення та напруги мережі. Для схем на рис. 1, б, в воно може бути прийнято рівним напрузі мережі; для схеми рис. 2, б — Uk = 1,15 Uc; для схеми рис. 2, e-Uk=2Uc.
Номінальна напруга конденсатора повинна бути рівна або трохи більше розрахункового значення.
Необхідно пам'ятати, що конденсатори після відключення тривалий час зберігають напруга на своїх затискачах і створюють при дотику до них небезпеку ураження людини електричним струмом. Небезпека ураження тим вище, чим більше ємність і вище напруга на включеному в схему конденсаторі. При ремонті або налагодження двигуна необхідно після кожного відключення розрядити конденсатор. Для захисту від випадкового дотику в процесі експлуатації двигуна конденсатори повинні бути жорстко закріплені і захищені.
Пусковий опір Rn визначають досвідченим шляхом, використовуючи регульоване опір (реостат).
Якщо необхідно отримати збільшений момент при пуску двигуна, то паралельно робочого конденсатора включають пусковий. Його ємність зазвичай підраховують за формулою: Сп= (від 2,5 до 3) Ср, де Ср — ємність робочого конденсатора. Пусковий момент при цьому виходить близьким до номінального моменту трифазного двигуна.
Сподіваюся, інформація була для Вас корисною. Якщо Ви хочете купити електродвигун загальнопромисловий, для домашнього господарства, Ви завжди зможете це зробити у Компанії Електромотор.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner