Яке масло заливати в дизельний генератор
Яке масло заливати в дизельний генератор
Для кожної моделі двигуна необхідно масло з певними властивостями. Для генераторів вибір здійснюється в залежності від виду палива (бензин або дизель) і умов експлуатації двигуна. Дизельні силові установки вимагають масел особливої якості. Яких же? Давайте розглянемо це детальніше.
Нинішній ринок пропонує широкий вибір моделей дизель-генераторів. Для приватних будинків використовуються системи потужністю від 5 до 15 кВт, також придатні для професійного використання (зварювання або інше). Промисловим підприємствам необхідний більш потужний джерело енергії - дизель-генераторна установка потужністю 15 кВт і вище.
Навіщо дизель-генератору спеціальне масло?
Особливістю роботи дизельних двигунів є сильна термічна навантаження, виділення сажі і оксидів - в цьому їх відмінність від бензинових двигунів. Крім того, з-за високого тиску, що виникає в камері згоряння, прискорюються процеси окислення і, отже, старіння масла. У той же час дизельні масла утворюють нагар (зольність), коли двигун працює на високих обертах.
З цієї причини генераторне масло відрізняється підвищеною миючої здатністю. Це пов'язано з його сильнощелочными сполучними добавками, які руйнують тверді відкладення. Виробники додають в ці масла компоненти, ефективно нейтралізують продукти окислення. У той час як для бензинових агрегатів більш важливими властивостями є міцність масляної плівки і низьке вигоряння.
Щоб зрозуміти, яке масло для генератора краще купити, потрібно врахувати кілька факторів:
· паливо дизель-електрогенераторах повністю не вигорає, а при згорянні виділяє багато сажі;
· Особливості роботи такого двигуна приводять до того, що властивості мастильного матеріалу з часом змінюються, відбувається процес старіння (забруднення різними домішками, частками зношених деталей і згорілого палива, води тощо);
· підвищена кількість лужних, диспергуючих і миючих присадок забезпечує довговічність дизель-генераторів;
· моторне масло для дизель-генератора повинна забезпечувати підвищений захист поршневих кілець, стінок циліндрів, гільз та інших деталей від механічного зносу. Отже, масляна плівка повинна витримувати високі механічні навантаження без втрати змащувальних властивостей.
У зношеному двигуні масло дуже швидко старіє!
Яке масло вибрати для роботи електростанції, рекомендації фахівців

Сучасні виробники випускають масла, що володіють унікальними властивостями, тобто однаково добре працюють як в дизельних, так і бензинових генераторів, причому в будь-який час року. Однак ринок пропонує велику кількість масел для дизельних двигунів. При покупці масла потрібно орієнтуватися на:
· сорт.
· в'язкість;
· маркування;
· склад (мінеральний, синтетичний);
Розберемося:
1) Що стосується в'язкості масла, то чим вона вище, тим більше мастило забезпечує захист деталей при терті. Тут потрібно враховувати, що занадто густий мастильний матеріал складно потрапляє у проміжки між деталями. Температурний режим змінює його щільність (чим нижче температура, тим густіше масло);
2) Кожне генераторне масло маркується відповідно до його типом, класом і типом двигуна. Буква S позначає мастильний матеріал для бензинових агрегатів, буква C позначає дизельні агрегати. Якщо етикетка містить комбінацію двох букв (S C), це універсальний матеріал, придатний для обох типів. Наступна літера використовується для позначення умов експлуатації. Краще заправляти дизель-генератор маслами з маркуванням CD, CE, CF-4 (масла, позначені другими літерами A, B, C, вважаються низькоякісними мастильними матеріалами, їх краще не купувати). В цьому випадку слід використовувати іншу суміш мастильних матеріалів для двотактних і чотиритактних двигунів. Виробники включають відповідну інформацію у свої інструкції;
3) По составу смазочные материалы делятся на синтетические и полусинтетические минералы. Производители добавляют несколько присадок, изменяющих такие характеристики, как вязкость и плотность. Поэтому при положительной температуре воздуха специалисты рекомендуют использовать минеральный состав. Однако при отрицательных температурах он может кристаллизоваться и агрегат не запустится. Часто бывает необходимо сменить смазку с одного типа на другой. В этом случае его необходимо полностью осушить и залить другим. Чтобы облегчить решение вопроса выбора, масла маркируются по стандарту SAE.
Класс |
Діапазон температур експлуатації |
SAE |
Річний |
-20 ...+35 °С -20 ...+45 °С -15 ...+35 °С |
15W30 15W40, 20W40 20W30 |
Зимовий |
-40...+20 °С -40...+35 °С -40...+45 °С -30...+20 °С -30...+35 °С -30...+45 °С |
0W30 0W40 0W50 5W30 5W40 5W50 |
Всесезонный |
-25…+30 °С -25…+35 °С -25…+45 °С |
10W30 10W40 10W50
|
В этой таблице показан только общий подход к выбору подходящей смазки. Фактически, в инструкции по применению своего продукта каждый производитель дает подробные рекомендации по свойствам смазочного материала и присадок, которые подбираются в зависимости от часов работы и времени эксплуатации устройства, его износа. Учтите, что основных требований к типу используемого масла нет. Минеральные масла дешевле, и если они совпадают по вязкости и марке, вы можете смело выбирать их. Распространенное мнение о том, что в современных дизельных двигателях следует использовать только синтетику, несостоятельно. Если требования совпадают, он может предоставить ресурс двигателя до следующего обслуживания. В то же время синтетики и полусинтетики обладают более стабильными свойствами и высоким технологическим уровнем, обеспечивают более эффективную работу двигателя и лучшую работу при низких температурах. Потребление такого масла ниже, чем минерального. Хорошим решением может стать использование полусинтетических масел по критерию «цена / качество».
Видео
Особенности обслуживания дизель-генератора при замене масла
Очень важный шаг в эксплуатации дизель-генераторов - правильная периодичность замены смазки.
Первую замену смазки следует произвести через 20 часов работы. В этот период не нагружайте его на полную. На этом этапе должна состояться притирка деталей. Затем замените масло следующим образом:
· минеральное каждые 50 часов;
· синтетика каждые 100 часов работы.
Для замены масла необходимо:
· прогреть генератор;
· найти и прочистить маслосливную пробку;
· размесить емкость для избавление от отработки;
· откручиваем пробку и аккуратно сливаем использованный смазочный материал:
· Плотно затяните масляную пробку;
· залейте новое масло.
Обратите внимание! Отходы нельзя выливать произвольно, их собирают в специальные контейнеры и отдают на пункты сбора и обработки.
Самые качественные бензиновые и дизельные генераторы Вы найдете в торговом каталоге нашей компании.